Hoe stel ik mijn Zimbra Pro in op mijn Android toestel?

Je kunt jouw Hosted Zimbra Pro op ieder gewenst apparaat installeren. Zo ook op jouw Android telefoon. Zo ben je altijd en vanaf iedere locatie online bereikbaar om zaken te doen en online succesvol te worden. Ook jouw afspraken met je (potentiële) klanten kun je via jouw mobiele Android apparaat bekijken en inplannen. Net als het opzoeken van jouw contacten.

Systeemeisen:

  • Minimaal Android 4.0.
  • Hosted Zimbra mailbox.

Mail instellen

  • Klik op de toestelknop ‘[menu]’ en kies in dit menu voor ‘instellingen’.
  • Kies nu voor de optie ‘Accounts en synchronisatie’ en je krijgt een nieuw venster.
    • alternatief: Open de E-mail applicatie, ga naar ‘Instellingen’
  • Klik op ‘Account toevoegen’ en kies voor de optie ‘Microsoft Exchange ActiveSync’ of ‘Exchange’ in het nieuwe venster.
  • Voer jouw volledige email adres en wachtwoord in en klik op ‘Volgende’.
  • Voer als ‘serveradres’ of ‘Server’ zimbra-login.net in. Controleer jouw gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Kies als ‘Beveiliging’ voor ‘Beveiligde verbinding (SSL) gebruiken’ of ‘SSL/TLS’ aan en klik op ‘volgende’.

Mogelijk krijg je een pop-up met melding dat ‘Extern Beveiligingsbeheer’ een benodigde is voor ‘zimbra.login.net’.
Klik op ‘OK’.

  • Vink nu aan wat je wilt synchroniseren en klik op ‘Volgende’
  • Lees de wijzigingen door die ‘Extern Beveiligingsbeheer’ toepast op jouw toestel en klik op ‘Activeren’.

Je bent nu klaar met het toevoegen van je Zimbra account van Hosting.NL aan een Android toestel.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen