E-mailadres koppelen aan andere mailbox
Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld een bestaand e-mailadres ontkoppelen en toevoegen aan een algemeen e-mailadres. Dit is handig als er een medewerker weggaat en de mailbox moet worden opgeheven, maar je geen mail wilt verliezen als hier toch nog door klanten naar gemaild wordt. Lees hieronder onze uitgebreide handleiding.
E-mailadres koppelen
- Log in op Mijn Hosting
- Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘
- Klik op de Hosted Exchange omgeving waar het e-mailadres gewijzigd moet worden
- Klik op ‘Naar Controle Paneel‘
Er wordt een nieuw tabblad geopend waar je jouw Exchange omgeving kunt beheren - Ga naar ‘Service Beheerder‘ -> ‘Exchange Hosting‘ -> ‘Accounts‘
- Klik op ‘Beheer‘ achter de juiste Hosted Exchange Werkgroep
- Klik vervolgens op ‘MailBoxen‘
- Een overzicht met alle actieve mailboxen verschijnt:
- Klik de te ontkoppelen mailbox aan
- Ga naar het tabblad ‘E-mail adres‘
- Zorg dat het te koppelen e-mailadres niet primair is:
11.1. Indien het te koppelen e-mailadres wel primair is, moet je deze eerst wijzigen door het andere adres (meestal @exchange.domein.tld) primair te maken - Klik op ‘Ga terug naar overzicht‘
- Selecteer de mailbox waaraan het e-mailadres gekoppeld moet worden
- Ga naar het tabblad ‘E-mail adres‘
- Vul bij ‘Email alias toevoegen‘ het deel vóór de @ in:
- Klik op ‘Toevoegen‘
De mailbox is nu bij het oude account ontkoppelt en de nieuwe mail verstuurd naar dat e-mailadres wordt afgeleverd bij de mailbox waaraan de alias is gekoppeld.