Hoe stel ik mijn Zimbra Pro in op mijn iPhone, iPad of iPod touch?
Je kunt jouw Hosted Zimbra Pro op ieder gewenst apparaat installeren. Zo ook op jouw iPhone, iPad of iPod Touch. Zo ben je altijd en vanaf iedere locatie online bereikbaar om zaken te doen en online succesvol te worden. Ook jouw afspraken met je (potentiële) klanten kun je via jouw iPhone bekijken en inplannen. Net als het opzoeken van jouw contacten.
Let op onderstaande stappen zijn wel van de nieuwste IOS en kan mogelijk iets afwijken van oudere modellen.
Mail instellen
- Ga in het hoofdmenu naar de optie ‘Instellingen’.
- Kies vervolgens ‘E-mail, contacten, agenda’s’ en klik op ‘Voeg account toe’.
- Kies voor ‘Microsoft Exchange’.
- Vul in het veld ‘E-mail’ jouw Hosted Zimbra e-mailadres in.
- Vul bij ‘gebruikersnaam’ nogmaals dit e-mailadres in.
- Vul bij ‘Wachtwoord’ jouw Hosted Zimbra wachtwoord in.
- Klik op ‘Volgende’.
- Je komt terug in het zelfde invoerscherm met als verschil een paar extra velden genaamd ‘Server, domein en gebruikersnaam’.
- Vul bij het veld ‘Server’: ‘zimbra-login.net’ in.
- Vul bij het veld gebruikersnaam jouw gebruikersnaam van Zimbra in.
- Druk op ‘Volgende’.
- Nu kom je in dit scherm. Desgewenst kun je hier synchronisatie van jouw ‘Contacten’ en ‘Agenda’s’ activeren.
- Klik op ‘volgende’ en je bent klaar met het instellen van Hosted Zimbra op de iPhone.
- Om jouw dataverkeer in te perken en batterij te besparen, kun je in het hoofdscherm kiezen voor de optie ‘Instellingen’ en hierna de optie ‘Nieuwe gegevens’. Je kunt ervoor kiezen om in dit scherm jouw e-mail ieder kwartier binnen te halen.