Verzendrechten instellen Zimbra mailbox

Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Zimbra omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld snel rechten van een bepaalde mailbox wijzigen zodat je met jouw mailbox toegang hebt. Dit is handig als je naast jouw eigen mailbox ook een algemene mailbox moet kunnen uitlezen. Door de rechten van die mailbox te koppelen hoef je niet de mailbox in jouw mailclient in te stellen, maar is deze via jouw mailbox direct uit te lezen. Lees hieronder onze uitgebreide handleiding.

Mailbox rechten instellen

  1. Log in op je eigen Zimbra webmail account
  2. Ga naar de tab ‘Voorkeuren’:
  3. Ga naar ‘Accounts’
  4. Scrol tot ‘Gedelegeerden’:
  5. Met de optie ‘Delegatie toevoegen’ kun je de te koppelen mailbox binnen de Zimbra werkgroep toevoegen:
  6. Vul het e-mailadres in. Voorbeeld rechten@zimbra.janjansen.nl
  7. Vink beide opties ‘Versturen als’ en ‘Verzenden namens’ aan.
  8. Klik op ‘OK’
  9. Bij ‘Instellingen voor verzenden delegeren’ kun je jouw voorkeuren verzonden berichten aangeven
  10. Tot slot klik je links bovenaan op ‘Opslaan’ om de verzendinstellingen voor de delegatie vast te leggen:
  11. Er wordt nu een e-mail gestuurd naar de mailbox aan wie de rechten verleend worden:
  12. Vanaf nu kan de het account e-mail versturen van én namens het gedelegeerde account:

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen