Hoe verwijder ik een mailbox uit Hosted Exchange?
Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld een bestaand e-mailadres verwijderen. Dit is handig als er een medewerker weggaat en je de mailbox niet meer nodig hebt. Lees hieronder onze uitgebreide handleiding.
E-mailadres verwijderen
- Log in op Mijn Hosting.
- Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘.
- Klik op de Hosted Exchange omgeving waar het e-mailadres uitgeschakeld moet worden.
- Klik op ‘Naar Controle Paneel‘
Er wordt een nieuw tabblad geopend waar je jouw Exchange omgeving kunt beheren. - Ga naar ‘Service Beheerder‘ -> ‘Exchange Hosting‘ -> ‘Accounts‘.
- Klik op ‘Beheer‘ achter de juiste Hosted Exchange Werkgroep.
- Klik vervolgens op ‘MailBoxen‘.
- Een overzicht met alle actieve mailboxen verschijnt:
- Ga met je muis op de drie strepen achter de mailbox die uitgeschakeld moet worden staan.
- Kies de optie ‘Verwijderen’:
- De mailbox wordt direct verwijderd van de Exchange server. We hebben hier geen backup van.
Let op: Indien je dit wel nodig hebt, moet je eerst een backup maken van de mailbox. - Je kunt nu het aantal mailboxen aanpassen om te voorkomen dat je nog licentiekosten betaald voor de ongebruikte mailbox.