Gebruiker Mijn Hosting toevoegen
In Mijn Hosting kun je contactpersonen of gebruikers accounts toevoegen. Er is daadwerkelijk een verschil tussen contactpersonen en gebruikers in Mijn Hosting.
Als contactpersoon ben je ‘geautoriseerd’ om namens de organisatie te spreken en kun je ook de voor jou bedoelde e-mails van Hosting.NL ontvangen. Voor de financiële administratie zijn dit de facturen en/of herinneringen, voor de webdesigner bijvoorbeeld de ingediende support tickets.
Als gebruiker kun je ook écht inloggen in Mijn Hosting en diensten, domeinen en/of facturen beheren. Het is dus belangrijk dat je personen correct toevoegt en de juiste rechten toekent. Alleen account eigenaren kunnen een nieuwe gebruiker toevoegen.
Hieronder leggen wij uit hoe je een gebruikers account kunt toevoegen.
Mijn Hosting gebruiker toevoegen
- Zorg dat de hoofdgebruiker ingelogd is in Mijn Hosting
- Klik links onder Account op Gebruikersbeheer
- Vul het e-mailadres van de gebruiker in
- Je kunt kiezen of de gebruiker Alle machtigingen of beperkte Kies machtigingen * krijgt
Bij ‘Kies machtigingen’ kun je selecteren welke toegang zij binnen Mijn Hosting krijgen - Klik op Uitnodiging sturen
- De gebruiker krijgt op zijn of haar e-mailadres een mail die via de link Accepteer uitnodiging geactiveerd kan worden.
Let op: de link in de e-mail is beperkt geldig - Zodra de gebruiker op de link heeft geklikt komt deze op een pagina van Mijn Hosting uit waar de uitnodiging geaccepteerd kan worden en een account aangemaakt kan worden.
*Hieronder zie je welke rechten je kunt toekennen en wat dit betekent voor de gebruiker.
Alle rechten
Vink Alle machtigingen aan
Alleen administratief
Vink Bekijk en betaal facturen en Voer Single Sign-On uit aan
Alleen domeinnaam beheer
Vink Bekijk domeinen, Beheer domeininstellingen en Voer Single Sign-On uit aan
Alleen product beheer
Vink Bekijk Producten en services, Bekijk en beheer productwachtwoorden en Voer Single Sign-On uit aan
Meer informatie over Single Sign-On vind je hier