Hoe stel ik een automatisch of afwezigheidsbericht in?
Ga je op vakantie of een tijd met verlof? Dan wil je natuurlijk graag dat de personen die jou mailen hiervan op de hoogte zijn. In Plesk noemen ze dit een Automatische Beantwoording. Hieronder lees je hoe je deze activeert.
Volg onderstaande stappen om je e-mail adressen te beheren.
- Log in in Mijn Hosting
- Klik op ‘Diensten’
- Klik op het juiste abonnement
- Klik op de knop ‘Login op het Plesk controle paneel’
- Klik op ‘Mail’
- Klik op het e-mailadres waarvoor je de automatische beantwoording maakt
- Ga naar het tabje ‘Automatische Beantwoording’
- Vink ‘Automatische beantwoording activeren’ aan
- Vul bij ‘Berichttekst van Automatische Beantwoording’ de tekst van jouw bericht in
- Desgewenst kun je een kopie van de mail door laten sturen naar een ander adres
- Vink ‘Automatische beantwoording uitschakelen’ aan om de einddatum in te stellen
- Tot slot klik je op ‘OK’ om de ‘Automatische beantwoording’ in te schakelen