Er is een gemakkelijke manier om je bestaande adressenboek in ‘Roundcube’ te exporteren. In deze handleiding leggen we jou uit hoe je dit kunt doen. Exporteer je contacten/adressenboek uit Roundcube Log allereerst in op de webmail van je Hosting.NL mailbox Klik hier als je niet weet waar je jouw webmail...
De meest gebruikte e-mail client is Microsoft Outlook. Voor velen ook een zeer bekend programma en daarom waarschijnlijk ook veel gebruikt. Als je eenmaal met een programma bekend bent stap je niet zo makkelijk over naar een ander programma. Immers je kunt lezen en schrijven met het programma en je...
De meest gebruikte e-mail client is Microsoft Outlook. Voor velen ook een zeer bekend programma en daarom waarschijnlijk ook veel gebruikt. Als je eenmaal met een programma bekend bent stap je niet zo makkelijk over naar een ander programma. Immers je kunt lezen en schrijven met het programma en je...
Volg de stappen in deze handleiding om jouw mail in te stellen in Outlook 2021: Klik op ‘Bestand’. Klik daarna 2x op ‘Accountinstellingen’. In het volgende scherm, klik op ‘Nieuw’. Voer het ‘E-mailadres’ in, vouw ‘Geavanceerde opties’ uit en vink ‘Ik wil mijn account handmatig instellen’ aan. Klik op ‘Imap’. Vul de ‘Inkomende & uitgaande...
Volg onderstaande stappen om SOGo als webmail app in te stellen Log in op Plesk Klik onder Website & Domeinen op Mail Klik op Mail instellingen Selecteer naast Webmail de optie SOGo en klik daarna op OK Je kunt nu in je browser https://webmail.domein.nl bezoeken om aan de slag te...
Wanneer je een mail adres heeft bij Soko, dan kun je met jouw email adres mail versturen via onze mailserver: mail.soko.nl Je moet voor de uitgaande mailserver (SMTP) een gebruikersnaam en wachtwoord op geven, net zoals wanneer je de mail ophaalt. Tevens dient de verbinding versleuteld te worden. Mailserver Inkomend: mail.soko.nl...
Ga naar de website van de mailserver; mail.soko.nl Log in met je “E-mailadres en wachtwoord” Klik op “Instellingen” Klik op de knop “Wachtwoord wijzigen”: Vul in het volgende scherm het oude én het nieuwe wachtwoord in, dat voldoet aan de eisen die in het rood staan:
Met de Smartermail mail server via mail.soko.nl is het mogelijk om mail, contacten en afspraken op je iPhone te ontvangen. Apple heeft hiervoor een licentie genomen op Microsoft Exchange ActiveSync. Deze handleiding legt uit hoe je Exchange instelt op je iPhone. Ga naar Instellingen > Mail > Accounts > Nieuwe...
Om Active Sync te kunnen gebruiken moet deze optie voor het email adres geactiveerd worden. Algemene gegevens Je gebruikersnaam is het volledige email adres Het wachtwoord heb je van ons ontvangen De server is mail.soko.nl Het apparaat instellen Ga naar “Instellingen” Selecteer “Accounts” (& Sync accounts op sommige toestellen) Kies...
Het kan wenselijk zijn om de standaard instellingen van de spamfilter te wijzigen. Op deze manier kan bijvoorbeeld de drempel waarde verlaagd worden zodat e-mail sneller als spam gemarkeerd wordt, e-mail van nieuwe domeinen geweigerd wordt of kan de spamfilter in het geheel uitgeschakeld worden. Zo beheer je de spamfilterinstellingen...
Alleen gebruikersaccounts met API toegang hebben de mogelijkheid om zelf DKIM ondertekening binnen de E-mail Delivery Service uit te schakelen. Heb je geen API toegang? Niet getreurd, wij kunnen DKIM voor je uitschakelen. Neem hiervoor contact met ons op. Met behulp van de API voer je het volgende commando...
Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.
Bekijk support artikelen