Administratief

In ‘Hosted Zimbra’ kun je aliassen toevoegen aan jouw mailbox, om te kunnen e-mailen vanaf deze aliassen dienen er een aantal instellingen in de Zimbra webmail te gebeuren. De stappen die je daar voor nodig hebt, leggen wij hier uit. Zorg er wel voor dat je eerst de aliassen hebt...

Indien je gebruik maakt van Hosting.NL’s Hosted Zimbra dienst, kun je gebruik maken van DKIM (DomainKeys Identified Mail). Wat is DKIM? Wikipedia zegt het volgende over DKIM: “DomainKeys Identified Mail (DKIM) is een techniek waarbij een organisatie verantwoordelijkheid kan nemen voor een bericht dat per e-mail wordt verzonden. DKIM is...

Wil je de ‘Zimbra Two Factor Authentication’ gebruiken op jouw ‘Apple mail’, of ‘iPhone’, dan kun je deze activeren via de ‘Application passcode’: Log in op jouw webmail account – Zimbra login. Ga naar ‘Preferences’ > ‘Accounts’ > ‘Applications’ en selecteer ‘Add Application Code’. Indien je de two-step authenticatie nog...

In onderstaande handleiding wordt uitgelegd hoe je een iPhone of iPad kunt configureren met het ‘CalDAV-protocol’. Je kunt dit als alternatief gebruiken om toegang te krijgen tot de Zimbra agenda, wanneer de ‘Exchange-configuratie’ niet goed functioneert. Je kunt niet alleen persoonlijke agenda’s die je hebt gemaakt inzien, maar ook alle...

Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Zimbra omgeving makkelijk beheren. Zo kun je zelf een nieuw en veilig wachtwoord genereren voor jouw mailbox. Log in op Mijn Hosting. Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘. Klik op de Hosted Zimbra omgeving waar je jouw nieuwe mailbox op wilt configureren. Klik...

Je kunt zelf snel en eenvoudig een nieuwe Hosted Zimbra bestellen. Voor een nieuwe Hosted Zimbra omgeving heb je een eigen domeinnaam nodig. Je kunt tijdens het plaatsen van je bestelling een nieuwe domeinnaam bestellen of een bestaande domeinnaam verhuizen. Lees hieronder de stappen om Zimbra Open Source te bestellen:...

Je hebt een domeinnaam nodig om jouw Hosted Zimbra omgeving te kunnen configureren. Daarna kun je zelf meer domeinen koppelen aan jouw Hosted Zimbra omgeving, zodat je optimaal bereikbaar bent voor jouw klanten. Hieronder lees je in uitgebreide stappen hoe je dit domein kunt koppelen aan jouw Zimbra omgeving. Domein...

Voeg gemakkelijk een e-mail alias toe aan een Zimbra mailbox. Gebruik je nu een formeel e-mailadres met jouw volledige naam, maar vind je dit adres te lang om steeds door te geven aan jouw klanten? Daarvoor kan je een alias maken met een verkorte versie. Super handig en snel geregeld...

Met Hosted Zimbra kun je onbeperkt distributielijsten aanmaken onder jouw bestaande omgeving. Met een distributielijst kun je meerdere e-mailadressen koppelen aan één e-mailadres. Heb je bijvoorbeeld een verkoopafdeling van 5 mensen en moeten zij allen geïnformeerd worden over een nieuwe mogelijke lead? Dan kun je heel makkelijk via het Mijn...

Via het Mijn Hosting controle paneel kun je jouw Hosted Zimbra omgeving goed beheren. Nu kun je zelfs mailboxen in- of uitschakelen. Nu zie ik je denken, waarom zou ik mijn mailbox uit willen schakelen? Stel je hebt een medewerker die per direct niet meer werkzaam is voor jouw bedrijf,...

Als je de mailbox hebt uitgeschakeld en wilt omzetten naar een nieuwe mailbox, dan moet je deze eerst verwijderen. Volg hiervoor onderstaande stappen. Mailbox verwijderen Log in op Mijn Hosting. Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘. Klik op de Hosted Zimbra omgeving waar je de mailbox wilt verwijderen. Ga naar ‘Mailboxen‘....

Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Zimbra omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld gemakkelijk de hoeveelheid beschikbare mailboxen aanpassen als je een nieuwe medewerker in dienst neemt. Extra mailbox bestellen Log in op Mijn Hosting. Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘. Klik op de Hosted Zimbra omgeving waarvoor je...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen