DNS wijzigen bij TransIP

Bij Hosting.NL vinden we het belangrijk dat jij je diensten zo snel en eenvoudig mogelijk kunt gebruiken. Ook als je een deel van je diensten bij een andere provider hebt draaien.

Het is bijvoorbeeld mogelijk dat je bij ons een dienst afneemt (zoals Webhosting of Hosted Zimbra) maar je je domeinnaam liever bij TransIP laat staan. Na je bestelling sturen we je dan instructies om een DNS wijziging bij TransIP door te voeren. Dit is nodig om de correcte verbinding te leggen tussen jouw domeinnaam (bij TransIP) en de dienst die je bij ons afneemt.

Maar wat als je geen idee hebt hoe dit in zijn werk gaat? Geen probleem! Wij hebben dit namelijk voor je uitgezocht en wanneer je onderstaande stappen volgt kun jij razendsnel aan de slag met het product dat je onlangs bij ons hebt besteld.

TransIP

Log in op het Controlepaneel van TransIP.

  1. Ga naar ‘Domein & Hosting‘ en klik in de linkerkolom op de domeinnaam waar je de DNS voor moet wijzigen/toevoegen
  2. Scrol nu naar ‘Geavanceerd domeinbeheer‘ gevolgd door ‘DNS
    Zorg ervoor dat ‘Geavanceerd domeinbeheer‘ aan staat. Dit kan via de schuifknop Aan / Uit
  3. 1. Bestaand record wijzigen (indien het record al bestaat):
    – Zoek het record op welke aangepast moet worden en vul bij ‘Waarde‘ het IP adres* of spamfilter** van Hosting.NL in.
    – Klik op ‘Opslaan
    2. Nieuw record toevoegen (indien het record nog niet bestaat):
    – Vul bij ‘Naam‘ de naam van de (sub)domeinnaam in
    Voor het root domein vul je een @ in
    – Zet de TTL zo laag mogelijk, zodat het record snel herkend wordt
    – Selecteer het juiste type record
    – Vul bij ‘Waarde‘ het IP adres* of spamfilter** van Hosting.NL in
    – Klik op ‘Opslaan
  4. Het (nieuwe) DNS record is na indexatie bereikbaar en zal naar de server van Hosting.NL verwijzen
    Op DNSchecker kun je controleren of deze correct is ingesteld en bereikbaar is

* Het IP adres van Hosting.NL vind je in de oplever e-mail die je hebt ontvangen bij het bestellen van de dienst.
** De spamfilter records van Hosting.NL vind je hier.

Liever al je diensten onder één dak?

In deze handleiding hebben we je uitgelegd hoe je de DNS instellingen kunt wijzigen bij TransIP. Mocht je het handig vinden dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om al je diensten onder één dak te hebben. Zo hoef je bij toekomstige bestellingen geen DNS wijzigingen meer door te voeren maar wordt dit voor je gedaan, wel zo gemakkelijk!

Het verhuizen van je domeinnamen die je bij TransIP hebt staan is een fluitje van een cent. Daarnaast betaal je voor het verhuizen van een .nl domeinnaam van TransIP naar Hosting.NL helemaal niets. Je ontvangt van ons pas een factuur bij de volgende verlenging.

Meer informatie over het verhuizen van je domeinnaam naar Hosting.NL vind je op de volgende pagina’s:

Heb je nog vragen of wil je gewoon eens van gedachten wisselen? Schroom niet en neem contact met ons op. We denken graag met je mee. Geef ons een belletje (072 751 34 06), stuur ons een e-mail of gebruik de chat rechtsonder.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen