E-mail instellen in eM Client

Volg de stappen hieronder om je e-mailaccount in te stellen in eM Client. Je kunt het e-mailprogramma eM Client downloaden via deze link en vervolgens de installatie stappen uitvoeren.

Mail instellen in eM Client

  1. Open eM Client.
  2. Klik linksboven in de Menu-balk (eM Client) op ‘Accounts’ -> ‘+ Account toevoegen’.
  3. In het scherm ‘Een account instellen’ klik je op E-mail’.
  4. Selecteer ‘Ander’ en klik op ‘Volgende’:

1. Identiteit

  1. Vul jouw e-mailadres in en klik op ‘Volgende’.

2. Inkomende server

  1. Kies het gewenste protocol: POP3 of IMAP. Wij adviseren IMAP, zodat e-mails altijd op de server bewaard blijven, tenzij je ze zelf verwijdert.
  2. Voer bij serveradres de ‘Inkomende server’ in. Je kunt dit adres vinden via deze link.
  3. Voer bij ‘Authenticatie’ de volgende velden in:
    – Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    – Wachtwoord:
    Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op de link en volg de instructies om het wachtwoord te wijzigen.
  4. Klik op ‘Volgende’

3. Uitgaande server

  1. Voer het serveradres in bij ‘Uitgaande server’.
    Dit is dezelfde als de inkomende server.
  2. Voer bij ‘Authenticatie’ de volgende velden in:
    – Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres
    – Wachtwoord:
  3. Laat het vinkje bij ‘Uitgaande server vereist geen authenticatie’ leeg en klik op ‘Volgende’:

4. Test configuratie

  1. Als alle gegevens correct zijn opgegeven, zie je bij SMTP en IMAP ‘OK’ met twee groene vinkjes. Klik vervolgens op ‘Volgende’:

5. Accountdetails

  1. Vul de gewenste naam in. Dit kun je zelf invullen
  2. Vul je accountnaam in. Dit kan zijn je volledige e-mailadres en klik op ‘Volgende’:

6. Versleuteling

  1. De versleuteling kun je naar keuze instellen. Als je geen gebruik wilt maken, selecteer dan ‘Doorgaan zonder versleuteling’ en kies vervolgens voor ‘Volgende’:

7. Voltooien

  1. In de laatste stap kun je een avatar uploaden en eventueel de optie voor automatisch downloaden van berichten voor offline gebruik activeren. Als je dit niet wilt, vink je het uit.
  2. Klik daarna op ‘Voltooien’ om de configuratie af te ronden:
    .

Poorten wijzigen

  1. Klik linksboven op Menu en selecteer Accounts.
  2. Klik in het menu op ‘IMAP’ of als staat POP3 op POP3, pas de poort voor inkomende mail aan naar 993 (voor IMAP) en 995 (bij POP3)
  3. Het beveiligingsbeleid moet ingesteld zijn op ‘Gebruik van SSL/TLS forceren’:
  4. Klik vervolgens op ‘SMTP’ de uitgaande poort moet of 465 of 587 staan
  5. Het beveiligingsbeleid moet ingesteld zijn op ‘Gebruik van SSL/TLS forceren’:
  6. Klik linksboven op ‘Opslaan & Sluiten’.

Het account is nu succesvol toegevoegd.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen