Hosted Exchange distributielijst aanmaken
Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Exchange omgeving volledig beheren. Je kunt bijvoorbeeld distributielijsten aanmaken om een bepaald e-mail adres uit te laten komen bij meerdere collega’s. Hieronder lees je hoe je een distributielijst kunt aanmaken.
Nieuwe lijst aanmaken
- Log in op Mijn Hosting.
- Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘.
- Klik op de Hosted Exchange omgeving waarvoor je de distributielijst wilt bewerken.
- Klik op ‘Naar Controle Paneel‘
Er wordt een nieuw tabblad geopend waar je jouw Exchange omgeving kunt beheren. - Ga naar ‘Service Beheerder‘ -> ‘Exchange Hosting‘ -> ‘Accounts‘.
- Klik op ‘Beheer‘ achter de juiste Hosted Exchange Werkgroep.
- Klik vervolgens op ‘Distributielijst’.
- Hier vind je alle distributielijsten.
- Klik op ‘Distributielijst toevoegen‘:
- Vul de velden in:
– Selecteer type ‘Simpel Distributie Groep‘
– Vul de velden ‘Naam weergeven‘ (weergave naam voor de ontvangers) en ‘Primair e-mail‘ (het e-mailadres van de distributielijst) in
– Selecteer de ‘Beheerder‘ door deze van het linkerveld te verplaatsten naar het rechterveld
– Selecteer vervolgens de personen die in de distributielijst moeten zitten, door deze van het linkerveld te verplaatsten naar het rechterveld - Klik op ‘Opslaan’.