Hoe stel ik mijn Zimbra Pro mail in Thunderbird in?

Naast de reguliere e-mailclients als Microsoft Outlook en Apple Mail, heb je natuurlijk genoeg (gratis) alternatieven. Mozzilla heeft een e-mailclient genaamd Thunderbird, wat een prima alternatief is voor de gebruikelijke e-mail clients. Thunderbird is een gratis e-mailtoepassing die eenvoudig ingesteld en aangepast kan worden. Daarnaast zit Thunderbird vol met handige functies! Zo kun je met één klik contacten toevoegen aan je adressen bestand, kun je bijlagen meesturen met agenda uitnodigingen en bestaat er zelfs een handige chat functie die je kunt koppelen aan de Social media account.

Nog niet in het bezit van het gratis e-mail programma Thunderbird? Je kunt Thunderbird hier downloaden.

Mail instellen in Thunderbird

Het instellen van je mailaccount in Thunderbird is eenvoudig. Hieronder vind je het stappenplan.

 

  1. Open het Thunderbird mailprogramma
  2. Klik op Bestand -> Nieuw -> Bestaande e-mailaccount
  3. Vul Je naam , E-mailadres en Wachtwoord in.
  4. Klik op Doorgaan
  5. Klik op Handmatige configuratie.
  6. Selecteer bij Inkomend: POP3 of IMAP:
    1. Hostnaam: zimbra-login.net
    2. Poort: 993 bij IMAP
    3. SSL: SSL/TLS
    4. Authenticatie: Normaal wachtwoord
  7. Bij uitgaand vul je het volgende in:
    1. Hostnaam: zimbra-login.net
    2. Poort: 587
    3. SSL: STARTTLS
    4. Authenticatie: Normaal wachtwoord
  8. Klik op Opnieuw testen/Gereed.

Jouw mailaccount is nu gereed voor gebruik!

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen