Mailbox uitschakelen Hosted Exchange
Via Mijn Hosting kun je jouw Hosted Exchange omgeving makkelijk beheren. Je kunt bijvoorbeeld een bestaand e-mailadres vergrendelen. Dit is handig als er een medewerker weggaat, maar je nog geen tijd hebt om een export van de bestaande mailbox te maken. Om te voorkomen dat klanten nog actief mailen naar deze mailbox, kun je deze uitschakelen, zodat zij een mail terug ontvangen dat het bericht niet kan worden afgeleverd. Lees hieronder onze uitgebreide handleiding.
E-mailadres uitschakelen
- Log in op Mijn Hosting
- Ga in het ‘Dashboard‘ naar ‘Diensten‘
- Klik op de Hosted Exchange omgeving waar het e-mailadres uitgeschakeld moet worden
- Klik op ‘Naar Controle Paneel‘
Er wordt een nieuw tabblad geopend waar je jouw Exchange omgeving kunt beheren - Ga naar ‘Service Beheerder‘ -> ‘Exchange Hosting‘ -> ‘Accounts‘
- Klik op ‘Beheer‘ achter de juiste Hosted Exchange Werkgroep
- Klik vervolgens op ‘MailBoxen‘
- Een overzicht met alle actieve mailboxen verschijnt:
- Ga met je muis op de drie strepen achter de mailbox die uitgeschakeld moet worden staan.
- Er verschijnt een menu met twee opties (Uitschakelen of Verwijderen):
- Kies voor ‘Uitschakelen‘
De mailbox wordt direct uitgeschakeld - Zodra je de mailbox wilt exporteren, dan kun je de mailbox weer inschakelen en Exporteren
- Daarna kun je de mailbox ‘Verwijderen‘ en het aantal mailboxen aanpassen