WordPress via een SMTP server e-mail laten versturen

Als je website niet bij ons ondergebracht is kan het zijn dat e-mail dat door je website verstuurd wordt niet altijd goed afgeleverd kan worden bij de ontvanger. Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat jij en je klant na een bestelling in je webshop geen order bevestiging ontvangen, super vervelend natuurlijk!

Benodigdheden:

  • een abonnement bij een externe SMTP leverancier zoals Mailchimp, Mailjet of SQR’s eigen uitgaande e-mail dienst
  • een SMTP server adres, een SMTP gebruikersnaam en een SMTP wachtwoord (lees hier hoe je die aanmaakt)
  • een WordPress website en ‘administrator’ toegang

Waarom is dit nodig?

Iedere website heeft een (IP) adres en standaard wordt iedere e-mail die door je website verstuurd wordt verzonden vanaf dit adres. Over het algemeen heeft een dergelijk adres geen, of een slechte, reputatie waardoor ontvangende partijen zoals Office365 en Google Mail de e-mail niet accepteren of als spam markeren. Om dit te omzeilen kan je ervoor kiezen om jouw (WordPress) website e-mail te laten versturen via een externe dienst die wel een goede reputatie heeft zoals onze uitgaande e-mail dienst.

WordPress via een SMTP server e-mail laten versturen

  1. Log in op je WordPress Dashboard, in ons geval https://janjansen.nl/admin/
  2. Klik op ‘Plugins’ en dan op ‘Nieuwe Plugin’
  3. Zoek nu naar ‘WP-Mail-SMTP’
  4. Klik vervolgens op ‘Nu installeren’ (er gaat niets per ongeluk stuk)
    de plugin wordt nu geïnstalleerd. Dit kan een paar seconden duren..
  5. Klik nu op de blauwe ‘Activeren’ knop
  6. Klik nu in de linker menu balk onder ‘WP-Mail-SMTP’ op ‘Instellingen’
    controleer op deze pagina het e-mail adres en de naam van de afzender..
  7. Klik (bijna) onderaan de pagina op ‘Andere SMTP-service’
  8. Vul vervolgens de volgende gegevens in:
    • SMTP-host: het SMTP server adres, in ons geval: outgoing.antispam-login.net
    • Versleuteling: in de meeste en in ons geval: TLS
    • SMTP-poort: in de meeste en in ons geval: 587
    • SMTP-gebruikersnaam: de SMTP gebruikersnaam (lees hier hoe je die aanmaakt)
      SMTP-wachtwoord: het SMTP wachtwoord (lees hier hoe je die aanmaakt)
  9. Klik op de knop “Instellingen opslaan”

Gefeliciteerd, jouw e-mail wordt nu via een externe partij verstuurd!

 

 

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen