Spam Filter Service

Volg onderstaande stappen om in te loggen op het SpamExperts Dashboard. Log in in Mijn Hosting Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op ‘Ga naar Spam Experts Controle Paneel’

Het komt wel eens voor dat er spam door ons spamfilter heen glipt. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met een nieuwe methode die wordt gebruikt om spam te verzenden, waardoor de systemen deze e-mail nog niet als spam herkennen. Jij kan helpen om onze systemen, en andere anti-spam systemen...

Wanneer je gebruik wilt maken van de Spam Experts filter dien je een domein toe te voegen aan het systeem. voor de inkomende filter is dit nodig om de route in te kunnen stellen. voor de uitgaande SMTP relay is dit nodig als identifier voor de authenticatie gebruikers (ip of...

Op de ‘log search’ pagina in het SpamExperts/filtermail controle paneel worden er allerlei statussen aan e-mails gegeven. Hieronder beschrijven we de meest voorkomende statussen waar wij vragen over krijgen. Heb je evengoed nog vragen? Neem dan contact met ons op. Bounced De e-mail is retour afzender gegaan en kan niet...

Voor berichten in de wachtrij die gericht zijn aan bekende ontvangers maar niet afgeleverd kunnen worden door bijvoorbeeld tijdelijke problemen met de doelserver wordt automatisch, gedurende een bepaalde periode, de aflevering opnieuw geprobeerd. Gedurende de eerste 2 uur wordt het afleveren iedere 15 minuten opnieuw geprobeerd. Gedurende de volgende 14...

De grootte van bijlages kan niet op domein niveau aangepast te worden. De grootte van bijlages is voor inkomende en uitgaande e-mail altijd 50Mb. Wil je grotere bestanden versturen? Gebruik bijvoorbeeld WeTransfer of https://transfer.hosting.nl

Je kunt de bezorgingswachtrij voor de inkomende en uitgaande e-mail inzien. Hieronder lees je hoe. de bezorgingswachtrij beheren Log in op Mijn Hosting Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knop ‘Ga naar Spam Experts controle paneel’ Klik op ‘Bezorgingswachtrij – inkomend’ of ‘Bezorgingswachtrij – uitgaand’ onder ‘Continuïteit’ Selecteer vervolgens de berichten waar je een...

Onze e-mail filter maakt gebruik van de onderstaande ip ranges. IPv4: 93.94.224.0/21 IPv6: 2a01:518:1:42:8::132/42 Let op: Kijk voor de meest actuele ip adressen ten alle tijden in het TXT DNS record spf.antispam-login.net of in het geval van Filtermail in het TXT DNS record spf.filtermail.eu

Heb je de e-mail headers van een e-mail bericht geanalyseerd en zie je dat het bericht niet via onze spamfilter afgeleverd is? Lees hieronder hoe dat kan gebeuren en hoe je dit kunt voorkomen. Het gebruikte achterdeurtje Een e-mail dat niet via ons spamfilter afgeleverd is, is door de verzender direct op...

Volg onderstaande stappen om een gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen die gebruikt kunnen worden om in te loggen op het SpamExperts Dashboard. Log in in Mijn Hosting Klik op ‘Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op ‘Ga naar Spam Experts Controle Paneel’ Klik links onderaan de pagina op ‘Gebruikersprofiel‘...

Zodra een domeinnaam in Plesk toegevoegd wordt, wordt de domeinnaam ook automatisch toegevoegd aan de e-mail filter van SpamExperts. Als doel wordt het huidige MX record van de domeinnaam ingesteld. Dit betekent dat e-mail, na het wijzigen van de MX records naar die van ons, afgeleverd zal blijven worden op...

Laat jij je e-mail automatisch doorsturen? Bijvoorbeeld vanaf jouwadres@zonnet.nl naar jouwadres@jouwdomein.nl? Dan kan het voorkomen dat mensen die jou proberen te bereiken een foutmelding te zien krijgen die lijkt op de volgende foutmelding: henk@jouwdomein.nl host HOSTNAAM [1.2.3.4] SMTP error from remote mail server after end of data: 550 82.215.18.9 is not allowed to send mail from jouwdomein.nl. Please see the SPF record, with scope mfrom, identity henk@jouwdomein.nl, and ip 82.215.18.9 Wat is er aan de hand De foutmelding ontstaat...

Wil je graag automatisch op de hoogte gehouden worden over bepaalde e-mail stromen? Dat kan! Volg onderstaande stappen om naar eigen wens een rapportage samen te stellen. Aan de hand van een zoekactie op de inkomende of uitgaande e-mail kan je ervoor kiezen om een Email Scout Report (ESR) te...

Volg onderstaande stappen om een beveiligingsrapport te ontvangen voor een mailbox of domeinnaam. Wil je in plaats van een beveiligingsrapport de resultaten van een zoekactie per e-mail ontvangen? Stel dan een Email Scout Report in Log in in Mijn Hosting klik op Diensten en daarna op het juiste abonnement klik op de...

Maak je gebruik van onze e-mail filter van SpamExperts/filtermail in combinatie met een eigen e-mail omgeving? Dan kan het gebeuren dat mensen die een e-mail naar jouw domein versturen een SPF foutmelding te zien krijgen. Die foutmelding lijkt op de onderstaande: H=server5.filtermail.eu [93.94.228.134] X=TLS1.2:ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256:128 CV=no F= rejected RCPT : SPF:...

Het kan wenselijk zijn om de standaard instellingen van de spamfilter te wijzigen. Op deze manier kan bijvoorbeeld de drempel waarde verlaagd worden zodat e-mail sneller als spam gemarkeerd wordt, e-mail van nieuwe domeinen geweigerd wordt of kan de spamfilter in het geheel uitgeschakeld worden. Zo beheer je de spamfilterinstellingen...

Maak je gebruik van onze inkomende spamfilter in combinatie met Microsoft365? Dan doe je er verstandig aan om de spamfilter van Microsoft365 uit te schakelen omdat het anders kan gebeuren dat inkomende e-mail in de spam folder beland. Let op: Schakel de Microsoft365 spamfilter niet uit indien je geen gebruik...

Je kunt met behulp van reguliere expressies bepaalde inkomende of uitgaande e-mail toestaan of weigeren. Log in op het Dashboard Als je een regel wilt maken voor Inkomende e-mail ga je naar Incoming – Protection Settings en klikt dan op Allow list filtering rules of Block list filtering rules wil...

Uitgaande verbindingen (om e-mail af te leveren) worden door ons platform altijd via TLS gedaan, als dit wordt ondersteund door de ontvangende bestemming (middels opportunistische TLS). Hierdoor worden e-mails waar mogelijk veilig afgeleverd.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen