Exchange in combinatie met Outlook voor Windows

Recent is er een patch geweest voor Microsoft Outlook en dan de Windows variant, omtrent een groot zero day lek.
Deze zijn te lezen op deze 2 pagina’s: https://tweakers.net/nieuws/207688/microsoft-patcht-zeroday-in-outlook-die-te-misbruiken-is-zonder-actie-gebruiker.html & https://msrc.microsoft.com/update-guide/vulnerability/CVE-2023-23397

Hiervoor hebben wij op onze statuspagina al neergezet wat de eventuele stappen zijn omtrent dit probleem en het probleem waarin jouw exchange mailbox geen verbinding kan maken met Outlook.
Deze is te vinden op status.hosting.nl
Helaas kan het bij sommige gebruikers voor komen, dat na deze stappen, het nog steeds niet mogelijk is om via Outlook gebruik te maken van hun exchange mailbox.

Wij zijn de afgelopen dagen bezig geweest op zoek naar een oplossing die gebruikt kan worden om er voor te zorgen dat jij weer als vanouds gebruik kan maken van Outlook in combinatie met Exchange.
Deze oplossing is wel vrij technisch en Hosting.NL kan je niet helpen om deze oplossing toe te passen.

  1. Open Powershell in administrative mode, hoe je dit opent staat op deze pagina
  2. Draai onderstaande oneliner afhankelijk van de versie die je gebruikt:
    Indien Outlook 2016 of later gebruikt wordt moet deze oneliner gebruikt worden:
    Remove-Item -Path HKCU:\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook -Force -Verbose -Recurse
    Indien Outlook 2013 gebruikt wordt moet deze oneliner gebruikt worden:
    Remove-Item -Path HKCU:\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook -Force -Verbose -Recurse
  3. Na deze oneliner dien je wel je profiel opnieuw aan te maken binnen outlook en het account opnieuw te configureren, handleidingen zijn daarvoor te vinden op onze support pagina

 

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen