Problemen met Zimbra agenda

Werkt de synchronisatie van je Zimbra mailbox niet en worden afspraken alleen lokaal opgeslagen? Lost het opnieuw toevoegen van de mailbox het probleem niet op? Goede kans dat er één of meerdere agenda items corrupt zijn waardoor de synchronisatie van de agenda vast loopt.

Vraag de beheerder van de Zimbra server het volgende commando uit te laten voeren op de mailbox server van de mailbox:

cat /opt/zimbra/log/sync.log | grep error | grep NAAMVANMAILBOX

De beheerder zal de volgende melding in het log zien:

2020-09-09 13:35:35,727 WARN  [qtp66233253-889382:http://zimbra-login.net/Microsoft-Server-ActiveSync?User=henk@janjansen.nl&DeviceId=DSDASA3432SDASDD&DeviceType=iPhone&Cmd=Sync] [name=admin@janjansen.nl;mid=377;ip=1.2.3.4;DeviceID=ORG3221312WEWQEWQEWEW;Cmd=Sync;Version=12.1;class=Calendar;folder=10;item=789924;] sync - Unexpected error encoding server change

In deze foutmelding geeft 10 aan in welke agenda het corrupte agenda item zich bevind en 789924 geeft aan met welk agenda item er een probleem is.
Let op: er kunnen problemen zijn met meerdere agenda items.

We gaan deze corrupte agenda items nu verplaatsen naar een nieuwe agenda. Maak een nieuwe agenda met de naam ‘stuk’ aan en verplaats het agenda item naar deze nieuwe agenda:

zmmailbox -z -m admin@janjansen.nl mi 789924 /stuk

Het agenda item is nu verplaatst uit de oude agenda naar de agenda met de naam ‘stuk’. De agenda waar het corrupte agenda item in zat zal vanaf nu weer synchroniseren.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen