Van bloemenwinkel naar online etalage

Ciska Strating en Natasha Ioppi

In deze blog het woord aan een van onze partners: Natasha Ioppi van Ioppi Creative concepts samen met een van haar klanten Ciska Strating waar zij een nieuwe website voor heeft gebouwd.

We zitten hier in een bedrijfsverzamelgebouw tussen de bloemen, planten en vazen. Waar heb je mij uitgenodigd?

Natasha: “We zitten hier bij Ciska Strating van Ciska, Art & Flowers. Ik heb voor Ciska het rebranding-traject begeleid en daar hoorde een nieuwe website bij. De hosting van de website en de e-mail hiervan heb ik bij SQR.NL ondergebracht.”

Nogal een bijzondere locatie als bloemiste om op een industrieterrein in een verzamelpand gevestigd te zijn?

Ciska: “Dat is een heel bewuste keuze geweest. Na jaren als bloemiste vanuit een winkel tegen de binnenstad aan dag in dag uit boeketjes te hebben gemaakt voor langslopend publiek, heb ik het roer omgegooid en wilde me richten op de zakelijke markt. Ik wilde meer uitdaging dan alleen de ‘biedermeiertjes’ en veldboeketten maken waar trouwens best veel markt voor is. Op deze locatie in De TelefoonCentrale kan ik veel professioneler een volledig aanbod laten zien aan mijn klanten. Hier kan ik een echte beleving neerzetten om te laten zien wat allemaal mogelijk is met bloemen en groen. Ik merkte namelijk dat bedrijven behoefte hebben aan goed groenwerk zoals regelmatig wisselende boeketten op de balie of in de showroom of bijvoorbeeld tijdens events voor relaties. Zo werk ik nu veel voor horeca en theaters (onder andere voor de seminars van Lidewij Edelkoort red.), maar ook in autoshowrooms kan ik me nu helemaal uitleven.”

Komen deze bedrijven bij jou via jouw netwerk of via de website?

“Dat is wisselend. Maar ook als een klant via mijn netwerk komt dan zullen ze ook online kijken wat ik te bieden heb. Mijn website is daarmee mijn digitale showroom waar ik mijn portfolio up to date kan houden. Daarnaast bestellen ook bedrijven via mijn site met regelmaat nieuwe producten en is het dus een belangrijk communicatiemiddel voor mij.”

Hoe belangrijk is de website voor jou als ondernemer?

Een goed werkende website wekt vertrouwen bij mijn klanten en dat is heel belangrijk. Van Natasha begreep ik dat een SSL certificaat nodig is om online vertrouwen uit te stralen naast dat het noodzakelijk is om in Google goed gevonden te worden. Naast mijn vaste klanten heb ik ook mensen die eenmalig een boeket of rouwstuk willen bestellen. Zij moeten veilig iets kunnen bestellen en contact met mij kunnen opnemen. Als de eerste indruk niet goed is of de website is offline dan zijn ze weg en is de kans gering dat ze ooit nog eens terugkomen. Nu heeft Natasha de website zo goed ingericht en een contactformulier toegevoegd dat ook een dame uit een verzorgingstehuis hier verderop bij mij een boeket heeft besteld en online heeft afgerekend.”

“Als de eerste indruk niet goed is of de website is offline dan zijn ze weg en is de kans gering dat ze ooit nog eens terugkomen.” – Ciska Strating

Hoe heb je de rebranding opgezet?

Natasha: “We hebben de focus op de zakelijke markt gelegd en op de persoonlijke aandacht en creatieve invulling die Ciska aan haar dienstverlening geeft. Zo hebben we niet gekozen voor een webshop omdat dat bepaalde verwachtingen voor de klant schept en niet alle bloemen het hele jaar verkrijgbaar zijn. Er is wel een uitgebreide portfolio met voorbeelden van Ciska’s creatieve werk. Er wordt ook altijd persoonlijk contact opgenomen voor de wensen van de klant. Vanwege deze persoonlijke insteek hebben we gekozen voor een nieuwe domeinnaam ciskastrating.nl. In het verleden werd er vooral ingestoken op bloemen072.nl en de wat lastig te onthouden naam Art & Flowers Business maar de kracht zit in Ciska haar eigen creatieve invulling en daar zetten we nu op in. Op ciskastrating.nl/uitvaart is een koppeling met de webshop van ‘Afscheid met Bloemen’. Deze webshop werkt goed en dat scheelt ons in beheer. Zo hebben we het complete aanbod aan één domeinnaam gekoppeld.”

Waar heeft SQR.NL jullie bij kunnen helpen?

Natasha: “Ten eerste heb ik de nieuwe domeinnaam en een WordPress webhostingpakket via ‘Mijn SQR’ geregeld. Zo kon ik de nieuwe website alvast gaan inrichten. Daarna heeft het support team mij geholpen met het doorsturen van de oude e-mail en het koppelen van het SSL certificaat. Om te zorgen dat de updates in WordPress automatisch en op tijd worden gedaan heb ik voor Ciska ook het ‘Website extra veilig’ pakket gekozen. Ik ben erg blij met de vriendelijke support en de bereikbaarheid via WhatsApp, mail en chat. Zij hebben zoveel kennis van zaken dat ik altijd wel weer wat leer, maar zij geven mij het gevoel dat ik geen domme vragen stel. En ik kan altijd terecht bij de heldere supportartikelen die online zijn gezet.” Ciska: “Ik ben super blij met de automatische incasso van de diensten. Dat scheelt ons een hoop administratief werk. Hierdoor kunnen wij ons focussen op onze dienstverlening.”
Natasha: “Ik kom nog wel eens mensen tegen die een website hebben gemaakt of laten maken via Jimdo, Wix of een ander ‘All in concept’. Dan klagen ze over onbereikbaarheid van support of wurg constructies waardoor ze nét niet dat met hun website kunnen bereiken wat ze graag zouden willen. “Stop met klagen en stap dan over naar SQR.NL zeg ik dan!” Dan krijg je alles waar je nu naar op zoek bent voor een goede prijs en aardige supportmedewerkers op de koop toe.”

Ga jij ook voor online succes?

Wil jij ook jouw bedrijf goed of opnieuw in de markt zetten met daarbij een nieuwe, onderscheidende website? Informeer dan bij Natasha Ioppi voor een verkennend gesprek. Wil jij ook partner worden of heb je vragen over een van onze diensten? Stel gerust je vraag aan het supportteam van SQR.NL.

Hungry for news?

Schrijf je in voor de Hosting.NL nieuwsbrief en blijf op de hoogte. Je gegevens worden gebruikt voor het verzenden van nieuws, technische updates en support artikelen.

Nieusbrief