Support

Het is belangrijk om automatisch backups van je website te maken zodat je bij problemen op een eerdere versie van je website terug kunt vallen. Om geautomatiseerd backups te maken raden wij de gratis plugin UpdraftPlus aan.

Het up to date houden van WordPress is cruciaal voor de veiligheid en stabiliteit van jouw website. Het gebruik van een oudere WordPress versie maakt jouw website kwetsbaar voor een aanslag (hack) door cybercriminelen. Indien WordPress geïnstalleerd is via Mijn Hosting, hoef jij je geen zorgen te maken over de updates...

Indien een e-mail niet goed afgeleverd wordt kan de servicedesk je helpen te achterhalen wat er misgaat. Met een e-maiheader kun je nagaan welk pad een e-mail bewandeld heeft voordat deze bij de ontvanger werd afgeleverd. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om de e-mail headers van een...

Via Mijn Hosting kun je gemakkelijk zelf een domein doorsturen naar een andere domeinnaam Zo stel je een 301 domein doorverwijzing in Volg onderstaande stappen om een 301 domein doorverwijzing in te stellen: Log in op Mijn Hosting met je gebruikersnaam en wachtwoord. Klik nu direct in het Dashboard op Domeinnamen...

Bij Hosting.NL kun je zonder bijkomende kosten e-mailadressen aanmaken en deze doorsturen naar een mailbox bij ons, of een extern adres zoals bijvoorbeeld ‘@gmail.com’ of ‘@outlook.com’. Log in op Mijn Hosting Klik nu op direct in het Dashboard op ‘Domeinnamen’ Of in het menu boven op ‘Domeinnamen’ -> ‘Mijn domeinnamen’ Klik in het linker...

Je kunt jouw bestaande domeinnaam gemakkelijk naar ons verhuizen. Voor het verhuizen van de meeste domeinnamen heb je een zogeheten verhuistoken (ook wel transfercode, autorisatiecode of EPP code genoemd) nodig. Alleen de eigenaar van een domeinnaam kan een dergelijke token bij de huidige provider opvragen. Die verhuistoken vul je tijdens...

Met een MX record, oftewel Mail Exchange record, beheer je jouw e-mail. Je geeft hiermee aan waar het MX record naartoe moet verwijzen. Standaard staat deze bij Hosting.NL naar SpamExperts, waar wij jouw mail filteren. Je kunt de mailboxen in Mijn Hosting beheren. Als je gebruik wilt maken van een...

Als je een Soko e-mailadres hebt, kun je met dit e-mailadres mail versturen via onze mailserver: mail.soko.nl. Voor de uitgaande mailserver (SMTP) moet je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, net zoals bij het ophalen van je mail. Tevens dient de verbinding versleuteld te worden. Inkomende mailserver: mail.soko.nl Inkomende mailpoort: POP3:...

Ja, alle mail wordt bij Hosting.NL toegevoegd aan ons spam filter. Hosting.NL maakt gebruik van SpamExperts, die een goede filtering en een zelf lerend systeem hanteert. Dit houdt in dat je, als gebruiker, zelf het filter kunt aanleren dat bepaalde mail spam is. Het filter herkent dit als zodanig en...

Om je inloggegevens van jouw account aan te passen, log je in op Mijn Hosting: Scrol naar rechtsboven waar ‘Hoi Jouw naam‘ staat en klik op ‘Wijzig gegevens’. Je komt in het scherm ‘Mijn gegevens’. In het menu ‘Mijn account’ aan de linkerkant van je scherm kun je het wachtwoord wijzigingen...

FTP is niet veilig voor het overbrengen van bestanden. Gebruik in plaats daarvan FTPS of SFTP. Wat is eigenlijk het verschil tussen FTP, FTPS en SFTP? FTP FTP (File Transfer Protocol) is een protocol die wordt gebruikt om data op het internet te verplaatsen. De authenticatie van het FTP protocol...

Je kunt e-mailberichten gemakkelijk automatisch doorsturen. Dit zorgt ervoor dat een e-mail wordt doorgestuurd naar een ander e-mailadres. Hieronder staan de stappen, waarmee je dat eenvoudig zelf kunt instellen: Log in op Mijn Hosting Ga naar ‘Diensten’ en klik op ‘Mijn diensten’. Selecteer het juiste pakket. Scrol naar ‘E-mail beheer’ en...

Het maken van een export/back-up van een mailbox kun je gemakkelijk via je e-mailclient regelen. Zo heb je altijd een backup van al jouw e-mails. Voer de stappen in de onderstaande handleidingen uit om jouw mailbox te exporteren. Als je e-mailclient niet in de lijst voorkomt neem dan contact op met onze servicedesk....

Voer de stappen in de onderstaande handleiding uit om jouw mailbox te importeren. Als je e-mailclient niet in de lijst voorkomt, neem dan contact op met onze servicedesk. Je hebt een backup van een mailbox nodig om deze te kunnen importeren. Lees hier hoe je je mailbox exporteert. Microsoft Outlook:...

Er zijn verschillende Site redirections die je kunt gebruiken als een pagina van jouw website verplaatst is, maar wat is nu eigelijk het verschil tussen de opties en welke keuze is de beste? Permanent (301) Via een 301 redirect geef je aan dat de nieuwe url een permanente redirect is...

Volg onderstaande stappen om de contact (WHOIS) gegevens van een domeinnaam te wijzigen. Log in op Mijn Hosting Klik nu op direct in het Dashboard op Domeinnamen Of in het menu boven op Domeinnamen -> Mijn domeinnamen Klik op de domeinnaam die je wilt bewerken Klik in het linker menu...

Om een website te kunnen uploaden naar jouw webhosting pakket moet je een FTPS verbinding opzetten. Hiervoor heb je inlog gegevens nodig en een FTP programma. Als FTP programma raden wij het gratis programma FileZilla aan. Zorg dat je een FTP programma geïnstalleerd hebt, voordat je verder gaat naar onderstaande...

Naast de reguliere e-mailclients als Microsoft Outlook en Apple Mail, heb je natuurlijk genoeg (gratis) alternatieven. Mozzilla heeft een e-mailclient genaamd Thunderbird, wat een prima alternatief is voor de gebruikelijke e-mail clients. Thunderbird is een gratis e-mailtoepassing die eenvoudig ingesteld en aangepast kan worden. Daarnaast zit Thunderbird vol met handige functies! Zo kun je met...

In Mijn Hosting kun je contactpersonen of gebruikers accounts toevoegen. Er is daadwerkelijk een verschil tussen contactpersonen en gebruikers in Mijn Hosting. Als contactpersoon ben je ‘geautoriseerd’ om namens de organisatie te spreken en kun je ook de voor jou bedoelde e-mails van Hosting.NL ontvangen. Voor de financiële administratie zijn...

In het Mijn Hosting dashboard kun je zelf een extra contactpersoon toevoegen. Aan ieder contactpersoon kun je dan e-mail voorkeuren aangeven, zodat zij de juiste e-mails ontvangen van Hosting.NL. Zo kun je voor de administratie uitsluitend de facturen toe laten sturen en de ontwikkelaar uitsluitend technische e-mails. Dit doe je als...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen