Support

In onze handleiding voor het instellen van jouw Hosted Exchange Pro mailbox inĀ Apple MailĀ geven wij aan dat Apple Mail de meest gebruikte e-mail client onder de Apple gebruikers is. Nu is het natuurlijk mogelijk dat je een Apple hebt, maar toch de voorkeur geeft aanĀ OutlookĀ als e-mail client. Dat kan natuurlijk....

Met een MX record, oftewel Mail Exchange record, beheer je jouw e-mail. Je geeft hiermee aan waar het MX record naartoe moet verwijzen. Standaard staat deze bij Hosting.NL naar SpamExperts, waar wij jouw mail filteren.Ā  Je kan er ook voor kiezen om een Null MX record toe te voegen aan...

Heb je geen toegang meer tot je WordPress website? Ben je het wachtwoord kwijt of heb je geen toegang meer tot het beheerders e-mail adres? Heb je WordPress geĆÆnstalleerd via Plesk, volg dan de stappen van deze handleiding. Via onderstaande stappen kan je via PHPMyAdmin je WordPress wachtwoord wijzigen. Log...

Hosting.NL levert de webhosting pakketten op met Plesk. In Plesk kunnen onze klanten de webhosting en e-mail van hun domeinnaam beheren. De standaard ingestelde taal is Nederlands, maar je kunt er ook voor kiezen om dit te wijzigen naar het Engels. Dit is handig als jouw websitebouwer, of jijzelf, Engels...

Eind september 2021 zal ons Zimbra platform worden geüpgraded naar Zimbra 9. Deze upgrade brengt vele nieuwe features met zich mee én tevens een nieuwe moderne interface. Iedere verandering is even wennen. We begrijpen goed dat je gewend bent aan de huidige interface en bieden de mogelijkheid om de huidige...

Je kunt jouw Hosted Exchange mailbox ook via de webmail openen en gebruiken. Via outlook.exchange-login.net kun je inloggen met je gebruikersnaam (e-mailadres) Ʃn bijbehorende wachtwoord.

Over de grootte van afbeeldingen die geupload worden wordt meestal niet lang nagedacht. Door te grote afbeeldingen toe te voegen aan de pagina’s van je website moeten er bij het bezoek aan je website ook te grote afbeeldingen ingeladen worden wat zorgt voor een tragere laadtijd, een slechtere gebruikerservaring en...

Op dit moment activeren wij nog niet standaard IPv6 voor nieuwe VPS’en. Uiteraard is het geen probleem om IPv6 te activeren. Om IPv6 te laten activeren moet je allereerst onze klantenservice een seintje geven dat je dit wilt, daarna kan je onderstaande stappen uitvoeren. Scroll naar beneden voor instructies voor...

In dit artikel leggen wij je uit hoe je de TTL van een DNS record kan wijzigen. Log in opĀ Mijn Hosting. Klik nu opĀ ā€˜Domeinnamen’ ->Ā ā€˜DNS beheer’ Klik vervolgens achter de domeinnaam waarvan je de DNS wilt bewerken op ‘Beheer’ Klik op het potloodje achter de regel van het DNS record dat...

Volg onderstaande stappen om je e-mail adressen te beheren. Log in inĀ Mijn Hosting Klik opĀ ā€˜Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knopĀ ā€˜Login op het Plesk controle paneel’ Klik opĀ ā€˜Logs’ (Logbestanden) Je kunt nu de access en error logs van je website bekijken. Wil je live meekijken met de...

Volg onderstaande stappen om de door ons gemaakte reservekopieën te beheren. Log in in Mijn Hosting Klik op Diensten Klik op het juiste abonnement Klik op de knop Login op het Plesk controle paneel Klik binnen de juiste web of e-mail omgeving op Reservekopieën Je kunt hier een bestaande back-up downloaden...

Wij maken twee type back-ups. Enerzijds maken wij lokale user backups die door onze klanten zelf in te zien en te gebruiken zijn en anderzijds maken wij off-site disaster recovery back-ups die niet voor klanten toegankelijk zijn. lokale user back-ups Deze back-ups worden dagelijks in de nachtelijke uren gemaakt en...

Om ervoor te zorgen dat een website met de tijd mee gaat is het belangrijk dat je de PHP-versie geregeld bijwerkt naar een nieuwere versie. Let op: Het wijzigen van de PHP-versie kan gevolgen hebben voor de werking van je website. Op deze pagina onderscheiden we twee manieren om de...

In sommige gevallen is het niet mogelijk om mail via een imapsync (bij mail migraties) over te zetten naar jouw nieuwe Zimbra mailbox. Het kan ook zijn dat je een export van een oude mailbox vanuit Outlook, Apple mail of Outlook for Mac wilt overzetten naar Zimbra mail. In dat...

Volg onderstaande stappen om de reservekopieĆ«n van WordPress te beheren Log in inĀ Mijn Hosting Klik opĀ ā€˜Diensten’ Klik op het juiste abonnement Klik op de knopĀ ā€˜Login op het Plesk controle paneel’ open indien nodig de juiste domeinnaam Klik opĀ ā€˜WordPress’ Klik op ‘ReservekopieĆ«n’ Je kunt nu een reservekopie maken, een bestaande reservekopie...

Je kunt jouw NextCloud of OwnCloud omgeving koppelen aan je Hosted Zimbra omgeving om jouw bestanden te delen met een link of als bijlage in een e-mail of bijlages uit een e-mail direct op te slaan in jouw NextCloud of OwnCloud omgeving. Om de koppeling tot stand te brengen moet...

Niet alle programma’s zijn standaard beschikbaar. Onderstaande programma’s zijn op dit moment via SSH te gebruiken. Neem contact met ons op indien het programma dat jij wilt gebruiken er niet tussen staat, dan voegen wij die binnen 24 uur toe. Lijst met via SSH beschikbare programma’s composer (voor composer raden...

Bij Hosting.NL kun je jouw bestelling snel en eenvoudig plaatsen. Na het afrekenen met iDeal of het betalen via overboeking of automatische incasso zal je bestelling ook technisch worden opgeleverd. Wat betekent het opleveren van de bestelling? Voor domeinnamen betekent dit dat de domeinnaam daadwerkelijk wordt geregistreerd, waardoor de besteller...

SSH is beschikbaar voor klanten die gebruik maken van ons grootste webhosting pakket, WordPress pakket of onze Reseller pakketten. git via Plesk We adviseren git te gebruiken via de Plesk web interface. Hoe dat werkt lees je hier. git via SSH Indien SSH voor jouw pakket beschikbaar is heb je...

Middels DNSSEC kun je jouw domeinnaam extra beveiligen. Deze extra beveiliging kun je gemakkelijk via Mijn Hosting instellen zodra de domeinnaam ook naar de nameservers van Hosting.NL verwijzen. Heb je eerder DNSSEC ingeschakeld en ga je over stappen naar een andere provider waardoor je de nameservers moet wijzigen? Zorg er...

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is op dit moment gesloten. We zijn weer open op de eerstvolgende werkdag om 08:30 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen