Een e-mailadres zonder mailbox?
Het klinkt misschien verwarrend, maar het kan inderdaad. Bedrijven gebruiken vaak, naast e-mailadressen voor medewerkers, algemene e-mailadressen. Het info-, contact- of administratie-mailadres zijn hier voorbeelden van.
Het verschil tussen e-mailadressen en mailboxen
Ter verduidelijking: een mailbox is de opslagruimte waaraan een e-mailadres gekoppeld kan zijn. Indien een e-mailadres niet aan een mailbox gekoppeld is kan het een doorstuuradres, een alias of een distributielijst zijn.
- Bij een doorstuuradres wordt er e-mail van het ene adres direct afgeleverd op een mailbox waar een ander e-mailadres aan gekoppeld is.
- Een alias* is een e-mailadres dat gekoppeld is aan een bestaande mailbox. Dit wordt vaak gebruikt als medewerkers een mailbox onder hun volledige naam hebben, maar ook mail op alleen hun voornaam willen ontvangen.
- Tot slot heb je een distributielijst waar één e-mailadres binnenkomende e-mail doorstuurt naar meerdere mailboxen.
Bij E-mail Zakelijk van SQR.NL schaf je mailboxen aan per medewerker. Het info-adres dat naar deze medewerker wordt doorgestuurd heeft geen eigen opslagruimte nodig, omdat het bij een medewerker binnenkomt. De opslagruimte wordt zeg maar ‘geleend’ van de medewerker. Je kunt een onbeperkt aantal e-mailadressen aanmaken en doorverwijzen naar een mailbox van een medewerker.
Voordelig alternatief
Door deze toepassing is E-mail Zakelijk een zeer voordelig alternatief voor bijvoorbeeld Office365 of Google Suite. Als bedrijf kun je een zogenaamde werkgroep samenstellen van diverse medewerkers die gebruik gaan maken van E-mail Zakelijk. Voor een stagiair zou je een kleinere mailbox (5GB) kunnen bestellen en voor bijvoorbeeld een directielid of een projectmanager een mailbox van 20GB of meer. De mailboxen gaan gepaard met individuele cloud opslag, de zogenoemde aktetas, en deelbare agenda. Ideaal om samen te werken, bestanden op te slaan en cross-platform te delen.
Meer informatie of uitproberen?
Kijk voor het samenstellen van je werkgroep en meer informatie op onze E-mail Zakelijk pagina.
*Bij de basic e-mail van SQR.NL kun je wel redirects maar geen aliassen aanmaken. Een alias kun je alleen instellen voor een bestaand e-mailadres in je werkgroep; redirect kun je in principe instellen naar ieder willekeurig e-mailadres.