Magento en WooCommerce zijn beiden open-source pakketten die helpen bij het ontwikkelen van een webshop. Ondanks het feit dat beide platformen ervoor zorgen dat consumenten online hun producten kunnen bestellen, zijn er ook talloze verschillen te vinden tussen de pakketten. Wat is nu de beste keuze voor jouw webshop? Webshop...
De start van je eigen bedrijf Je wilt starten als ondernemer, je hebt een goed plan, mooi product of ziet een unieke kans. Waar begin je? Misschien heb je al een briljante naam bedacht of misschien ga je met je eigen naam de markt op. Check dan eerst even of...
Het uitwisselen van documenten gebeurt vaak via e-mail. Inloggegevens voor website of andere systemen worden naar de klant toegestuurd, basiscontracten worden gedeeld om door te lopen voor ondertekening, maar hoe veilig is dat eigenlijk? E-mail kan immers onderschept worden door derden en aangezien het niet versleuteld (encrypted) wordt verzonden, liggen...
Na het bouwen van je (‘WordPress’) website of webshop, wil je natuurlijk zien hoeveel bezoekers je krijgt, waar die bezoekers vandaan komen en welke pagina’s ze bezoeken. Dat kan met Google Analytics. Via Google Analytics kun je eenvoudig de statistieken van jouw website bekijken. Dit is een korte stap voor stap uitleg hoe je Google...
Google Analytics en Google Maps Hoe zorg je dat je website goed gevonden wordt? Het antwoord hierop is Google. Maar je kunt als ondernemer veel méér met Google. Doe je voordeel met praktische en goedkope (of zelfs gratis!) IT-mogelijkheden. Vrijwel iedere internetgebruiker zoekt via Google. Als ondernemer is het dus zaak...
Een goed gebouwde website of webshop is een must om lekker te scoren in zoekmachines. Hiervoor is een goed CMS als WordPress, Joomla!, Magento 2 of ‘Drupal’ essentieel. Hierover is meer te lezen in ons artikel over de juiste keuze van een CMS. Andere zaken die helpen bij een goede score...
Yoast is een tool voor zoekoptimalisatie ontwikkeld door een Nederlands bedrijf. Het wordt momenteel beschouwd als de meest uitgebreide zoekmachine optimalisatie software die beschikbaar is voor o.a. WordPress-gebruikers, waarbij de ontwikkelaars verantwoordelijk zijn voor meer dan 10% van de WordPress-releases. Yoast wordt gewaardeerd voor zijn uitgebreide toepassingen in SEO als...
Eind 2015 is de nieuwe Europese wet omtrent de bescherming van persoonsgegevens aangenomen door het Europees Parlement. Deze nieuwe wet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ofwel ‘General Data Protection Regulation (GDPR)’ zal vanaf 25 mei 2018 formeel van kracht worden. Veel van de principes in de nieuwe wetgeving zijn vergelijkbaar met die...
In ons blog over de Maximale laadsnelheid van je website vertellen we al hoe je jouw website kunt optimaliseren. Maar hoe weet je nu of je website wel of niet snel laadt? De eerste stap om de snelheid van je website te verbeteren is het testen van de pagina’s van...
Als je op internet op zoek bent naar informatie, dan wil je dit ook snel op je scherm hebben. Niets is vervelender dan lang wachten op het inladen van pagina’s en de beelden die er op staan. Men verwacht van huidige websites nogal veel, zoals een heldere (menu-)structuur, responsive design...
Dat is de eerste vraag die je waarschijnlijk stelt zodra je een website wilt gaan maken. Veel websites worden beheerd door middel van een Content Management Systeem (CMS). Er zijn verschillende CMS-en, al dan niet open source, waaruit je kunt kiezen voor het bouwen van je eigen website. Wat zijn...
Een optimale score van je website in zoekmachines als Google hangt –naast het juist schrijven van teksten– ook af van de aandacht die aan de beelden op de website wordt besteed. Waar SEO-factoren vaak voor rekening komen van (technische) ontwikkelaars of marketeers (koppeling met social media kanalen), heb je in dit geval...
Als je als webbouwer of programmeur met een CMS als WordPress werkt, is beveiliging een belangrijk punt van aandacht. Doordat WordPress zo gebruiksvriendelijk is, wordt het veel ingezet voor het maken van sites. Hier schuilt meteen een gevaar in: de grootschaligheid maakt het interessant voor hackers. Wekelijks zet Google zo’n...
Een hot topic momenteel: het beveiligen van je website met HTTPS, oftewel het koppelen van een SSL certificaat. Op basis van de beveiliging die voor jouw site nodig is kun je een keuze maken uit het aanbod van certificaten. De Europese privacywet AVG/GDPR vereist dat websites en webshops met contactformulieren...
Het ‘kleine groene slotje’ in je browserbalk is inmiddels een vertrouwd beeld, zeker als je online aankopen doet. Een teken dat een SSL certificaat is geïnstalleerd. Het betekent dat de site veilig is, maar wat doet het slotje om jou te beschermen? Om dit te begrijpen is het belangrijk om...
Aanpak Meltdown en Spectre kwetsbaarheden Alkmaar – 4 januari Wij zijn momenteel bezig om een inventarisatie te doen en de impact te bepalen van de Meltdown en Spectre kwetsbaarheden voor de verschillende (cloud) omgevingen waar wij via CYSO gebruik van maken. Voor de techneuten is het volgende achtergrond artikel van ‘Tweakers’ erg...
Voor iedere organisatie is het een uitdaging om nieuwe bezoekers om te zetten in daadwerkelijke klanten. Zo schreef mijn collega onlangs een artikel over de relatie tussen snelle hosting en een hogere conversie. Naast snelle hosting zijn er natuurlijk tal van andere manieren om bezoekers tevreden te houden en om...
Sinds 23 maart 2017 is SQR.NL in het bezit van ISO 20000 en ISO 27001 certificeringen. Door het behalen van deze certificeringen geeft SQR.NL haar klanten zekerheid rondom de continuïteit en kwaliteit van haar dienstverlening. Download de certificeringen op deze pagina. Wij zijn als organisatie trots op het behalen van...
Een belangrijk aspect voor iedere organisatie is het onder de aandacht krijgen van je producten, diensten en acties. Dat geldt voor een fysieke winkel, en zeker ook voor een webwinkel. Een winkel in het straatbeeld beschikt over een etalage, uithangbord of andere manieren om de aandacht van passanten te trekken....
In oktober 2015 maakte Google de introductie van RankBrain bekend. Daarbij lieten ze ook weten dat het op de derde plek komt te staan als ranking factor voor zoekresultaten. Inmiddels is het al enige tijd in gebruik en het effect ervan wordt steeds merkbaarder. Wat zijn de implicaties voor jouw...